Galvin Green är ett renodlat golfmärke specialiserat på högpresterande kläder för golfare och säljs i mer än 20 länder runtom i världen. Designat av golfare, för golfare. Varje plagg och lager är utvecklat utan kompromiss för exceptionell komfort, rörelsefrihet och skydd för väder och vind.
I form av en ny webbplats, anpassad för både B2C och B2B har vi effektiviserat Galvin Greens digitala närvaro. Utan att kompromissa har vi med funktion, tillgänglighet och användare i centrum skapat bästa möjliga användarupplevelse med målsättning att öka konverteringarna.
Nicholai Stein, Brand Manager, Galvin Green
Webbplatsen är utformad för både B2C och B2B och fungerar som säljstöd för säljare med koppling till affärssystem. E-handeln möter dagens krav på användarvänlighet och tillgänglighet utan att göra avkall på design och sträcker sig över flertal länder. JimDavis Labs har tagit fram en modern lösning där vi har utvecklat integration av kassaflöde, implementering av Klarna samt integration mot affärssystem.