Digital strategi
Stick ut i bruset med rörlig bild
Att framföra sitt budskap med rörlig bild är lite som att servera mottagaren på ett silverfat. En video säger mer än vad en stilla bild och text någonsin kommer att göra och har samtidigt en större tendens att fånga mottagarens uppmärksamhet.
Idag har var och varannan person en smartphone och vem som helst kan enkelt filma och redigera snygga filmklipp, det är inte svårare än du gör det. På ett snabbt och enkelt sätt kan du framkalla känslor och förmedla budskap som är lätta att ta till sig och dessutom är det enkelt att sprida filmer både via sociala medier och på din egen hemsida.
Visste du till exempel att 9 av 10 konsumenter uppger att en video kan hjälpa dem i deras köpbeslut och att 7 av dem troligtvis genomför ett köp efter att ha sett en produktvideo? Rörligt innehåll uppfattas så mycket som 60 000 gånger mer än vad statiskt material gör, så att inkludera rörlig bild i sina kanaler är en förutsättning!